Dovydas Alčauskis, Eglė Petrošiūtė

BUILDER

 

DATA: 2023 09 05 – 29

Tiek konceptualų, tiek konstrukcinį „Builder“ kūno pagrindą sudaro tektoninės galerijos pastato savybės ir vidaus bei išorės ryšių dinamika. „Builder“ pabrėžia artimiausioje urbanistinėje aplinkoje ir galerijos planinėje struktūroje užkoduotą judėjimo inertiškumą.

Parodoje Pamėnkalnio galerijos erdvinė padėtis išnaudojama kaip architektūrinis audinys, kuriame randasi laikinos erdvių užuominos. Šių užuominų naratyvai persipina tarpusavyje, taip atspindėdami „Builder“ santykį su erdve. Kūrinio visumos centre – videoinstaliacija, kurioje atsiskleidžia skirtingi pasakojimo epizodai – tam tikri bendruomenių ryšiai kuria metaforomis pagrįstus kontekstus, niveliuojama riba tarp viešumo ir privatumo, svetimos ir artimos aplinkos, o erdvė išryškinama kaip galios įrankis.

„Builder“ vidinę sąrangą kuria erdvinių ir konceptualių sąryšių bei nuorodų sistema, o subjekto ir objekto pozicijų kismas nuolat perkuria galimus patirties scenarijus polifoninėje miesto erdvėje.

APIE AUTORIUS:

Dovydas ALČAUSKIS (g. 1989 m.) – Vilniuje gyvenantis ir kuriantis menininkas. 2014 m. Vilniaus dailės akademijoje baigė tapybos magistro studijas, o šiuo metu ten pat studijuoja architektūrą.

Išgrynindamas vaizdą iki pirminių formų, kūrėjas domisi vaizdo konstravimo problematika: skirtingų vaizdų kompozicijomis jis siekia perkurti tam tikro reiškinio vizualinį kodą. Spalva Dovydo kūryboje atlieka konstruktyvią ir simbolinę funkciją, taip kuriant savitą vizualinę poetinę kalbą. Vaizdo kūrimo proceso permąstymas ir sintetinimas menininko kūryboje, regis, natūraliai perkeliami ir į erdvėkūros problemų sritį. Taigi, architektūros studijos Dovydui tampa kūrybinės strategijos dalimi: erdvės, meno ir architektūros istorijos kontekstai veikia kaip esminiai jo kūrybos elementai, konceptualiai niveliuojantys skirtį tarp architektūros ir vizualiųjų menų.

Eglė PETROŠIŪTĖ (g. 1991m.) – Vilniuje gyvenanti ir kurianti menininkė. 2016 m. baigė̇ tapybos magistro studijas Vilniaus dailės akademijoje. Eglės kūrybinė strategija paremta kūniškumo ir socialinės aplinkos reiškinių tyrimu. Pasitelkdama įvairias medijas (tekstilę, videomeną ir instaliacijas), kūrėja kalba per savo pačios kūno refleksiją ir siekia konceptualiai atskleisti jo ryšį su aplinka. Taip išplečiamas kūniškumo apibrėžimas – Eglės kūryboje jis skleidžiasi per meno istorijos, fenomenologijos ir literatūros kontekstus. Šie kontekstai sykiu tampa ir intymumo tyrinėjimo prieigos sąlyga, o per paties kūniškumo problemą randasi ir kitas – bendruomeninis – aspektas. Iš šių sąryšių menininkės kūryboje kyla domėjimasis antropologinės krypties tyrimais ir metodais, kuriais analizuojama žmogaus padėtis ir elgsena įvairiuose socialiniuose konstruktuose.

Kartu Eglė ir Dovydas kuria „Builder“ poetinę figūrą, išryškinančią esamo laiko, erdvės ir ją kuriančio žmogaus problemų lauką.

Parodos rengėjas: Pamėnkalnio galerija.
Rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos dailininkų sąjunga.
Tekstus redagavo ir vertė: Alexandra Bondarev.
Dizainas: Gailė Pranckūnaitė.
Garso inžinierius: Kipras Čėsna.

Ačiū VDA architektūros katedrai, VDA fotografijos ir medijų meno katedrai ir visiems prisidėjusiems prie šio projekto įgyvendinimo.

Ilmės Vyšniauskaitės nuotr. Daugiau nuotraukų rasite čia