DATA: 2024 07 09–30
Parodos autor*: Eva Balayan, Sara Ghalandari, Zeynab Kirikou Gueye, Apple Yi Jiang, Kids of the Diaspora, Marko Marković, Marija Šabanović, Huda Takriti, Sophie Utikal, Ramiro Wong.
Parodos kuratorės: Alejandra Zapata Torres, Justina Špeirokaitė („Improper Walls“).
Parodos susitikimo erdvė – ambivalentiška, sąmoningai politiška, su reliatyvumo galimybe, kurią suteikia jutiminės patirtys, kylančios susiduriant su kultūriškai nutolusiais pasakojimais. Galerijos erdvėje įvyksta sąveika. Žiūrov* atpažįsta savo subjektyvumą viename iš dvinarės sistemos kraštutinumų. Priešprieša tampa pats meno kūrinys, kuris atspindi nekoreliuojančias patirtis dabartiniame geopolitiniame kraštovaizdyje.
Į parodą įtraukti meno kūriniai kvestionuoja tautinės tapatybės konstravimą; apibrėžia „tarpines“ pozicijas, susijusias su įtakingomis visuomenėmis; tiria, kaip politinė sistema ir tradicinė kultūra elgiasi su moterimis vertinant iš laiko perpektyvos; siūlo poetinius atsakymus kaip užtikrinti saugias, skirtingas pažinimo ir įgalinimo formas pasitelkiant bendruomenes; siekia įžiebti išgijimo kibirkštį ir priminti, kad empatija turi galios sukurti naują santykių dinamiką.
Tai atminties žaidimas, kuriuo siekiama iš naujo apibrėžti ateitį. Ateičių įvairovė grindžiama kitų žmonių pažinimu per empatiją, kurią lemia asociatyvios prisiminimų sąsajos ambivalentiškoje erdvėje. Čia susiduria malonumo ir nepatogumo jausmas, atmetamas universalizmas, o asmeninės patirtys įaudžiamos į (ne)saistančius sociopolitinius kontekstus.
*Tekste aktualu naudoti lyties aspektu neutralią linksniuotę.
Parodos rengėjai: Pamėnkalnio galerija, Improper Walls.
Grafinis dizainas: Studio Cryo.
Parodos rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, BMKÖS (Austrijos Respublikos federalinė meno, kultūros, civilinės tarnybos ir sporto ministerija), Vilniaus miesto savivaldybė, Lietuvos dailininkų sąjunga.